Doç. Kalay’dan “Mabed” sergisi

Uzun süre Güney Kore’de yaşayan Çukurova Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümünden Doç. Leman Kalay, bu ülkenin kültürel, estetik ve ruhani geleneklerini konu edinen ve “Mabed” adını verdiği sergisini Adana’da açtı.Adana...

Uzun süre Güney Kore’de yaşayan Çukurova Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümünden Doç. Leman Kalay, bu ülkenin kültürel, estetik ve ruhani geleneklerini konu edinen ve “Mabed” adını verdiği sergisini Adana’da açtı.
Adana Ressamlar Derneği’nde açılan sergisi hakkında konuşan Doç. Leman Kalay, sanatın, kişinin içsel dünyasıyla dış gerçeklik arasında kurduğu köprü niteliğinde bir ifade biçimi olduğunu belirterek, “Bu bağlamda, seramik sanatı, malzemenin fiziksel dönüşümüyle birlikte manevi bir dönüşüm sürecine de işaret etmektedir. "Mabed" sergisi, bir seramik sanatçısının kişisel ve kültürel birikimlerini içsel bir tapınak metaforu aracılığıyla şekillendirdiği bir alan olarak tasarlanmıştır. Her bir eser, yalnızca estetik bir form değil, aynı zamanda bireysel deneyimlerin ve ruhani anlamların fiziksel temsili olarak değerlendirilebilir” dedi.
Kalay, şunları kaydetti:
“Serginin temel referans noktası, uzun yıllar yaşamış olduğum Güney Kore’nin kültürel, estetik ve ruhani gelenekleridir. Güney Kore tapınak mimarisi, Budist felsefesi ve lotus çiçeğinin sembolik anlamları, serginin hem konseptini hem de biçimsel dilini belirleyen unsurlar arasında yer almaktadır. Lotus çiçeği, saflığı ve yeniden doğuşu simgeleyen evrensel bir metafor olarak, çamurun içinden doğarak ışığa ulaşan yaşamın derin anlamını ifade etmektedir. Bu bağlamda, "Mabed" sergisinde yer alan eserler, hem bu sembolizmi hem de bireysel ve toplumsal dönüşüm süreçlerini görselleştirmeyi amaçlamaktadır. Üç boyutlu seramik formlar, kişisel mabedlerim olarak tasarlanmıştır. Tapınak mimarisini anımsatan bu eserler, yalnızca fiziksel birer yapı olmanın ötesinde, sanatçının ruhani arayışlarının ve estetik sorgulamalarının birer temsili olarak kurgulanmıştır. Her bir form, geçmişten gelen sembollerle çağdaş bir bağ kurarak, kültürel mirasın sürekliliğine vurgu yapmaktadır. Güney Kore tapınaklarından ve Budist estetik anlayışından ilham alınarak oluşturulan bu formlar, aynı zamanda bireyin ruhsal ve estetik denge arayışını yansıtır niteliktedir.”
Serginin, izleyiciyi yalnızca bir görsel deneyime değil, aynı zamanda ruhani bir keşfe davet etmekte olduğunu ifade eden Do. Kalay, “Mabed metaforu, bireyin kendisiyle, geçmişiyle ve evrensel değerlerle olan bağlantısını yeniden düşünmesi için bir alan oluşturmaktadır. Seramik eserler, malzemenin somutluğunu aşarak, izleyiciyi bir kültürel ve manevi deneyime ortak etmeyi hedeflemektedir. Bu bağlamda, "Mabed" sergisi, bireysel olan ile evrensel olanın, geleneksel ile çağdaşın ve fiziksel olan ile manevi olanın kesiştiği bir platformdur” diye konuştu.
Çukurova Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümünden Doç. Leman Kalay, sanatın ve kültürel sembollerin, bireysel deneyimlerle yeniden yorumlanmasının bir örneği olan bu serginin, seramiğin bir ifade aracı olarak sahip olduğu sınırsız potansiyeli gözler önüne sermekte olduğunu vurgulayarak, “Mabed," bir sanatçının kişisel birikimlerini, kültürel referanslarla birleştirerek yeni bir estetik dil oluşturduğu bir alan olarak değerlendirilebilir. Gelenekten beslenen çağdaş bir yaklaşımla oluşturulan bu eserler, geçmişin mirasını geleceğe taşıma ve izleyiciyle anlamlı bir bağ kurma amacını taşımaktadır” şeklinde konuştu.
Mabed sergisi 16 Ocak 2025 Perşembe gününe kadar ARD Kaman Sanat Galerisi’nde görülebilecek.

Doç. Kalay’dan “Mabed” sergisiDoç. Kalay’dan “Mabed” sergisi

Kültür Haberleri

Denizli Büyükşehir Nazım Hikmet’in doğum yılına özel iki etkinlikle kutlayacak
Eşref Armağan, Mudanya’da sanatseverlerle buluştu
Bodrum’da hamsi ziyafeti: 3 ton hamsi dağıtıldı
Kepez’den Mimar Sinan Akademi’ye renkli açılış
Denizli Büyükşehirden tarihi fethe özel anma programı
Kitaplar usta ellerde zarif birer elbise giyiyor
Ses ve müzikle gelen şifa
“Pazırık’tan Yağcıbedir’e el dokuma halı” sergisi İzmir’de açılıyor
“Erzurum 2025 yılında kültürün de başkenti olmalı”
Başkan Altay ve Başkan Kılca Konya’nın kalbinde yükselen tarihi projeyi inceledi